AUDITION HOS MUSICALTEATRET

Hvert år søger Musicalteatret skuespillere, sangere og dansere til vores forestillinger. Det kræver hverken erfaring eller uddannelse at komme til audition – alle (uanset baggrund) går til audition på lige vilkår. Folk i alle aldre fra 18 år og op er velkomne. At medvirke på scenen i Musicalteatrets opsætninger er ulønnet.

I øjeblikket søger vi medvirkende til verdenspremieren på den thriller-musicalen “JACK THE RIPPER: THE MUSICAL“, der skal opføres på Folketeatrets Store Turnéscene d. 25. april – 11. maj 2019. Audition finder sted lørdag-søndag d. 6.-7. oktober 2018 i Teaterhuset Borgen på Forhåbningsholms Allé 20, 1904 Frederiksberg C (nær Københavns centrum).

Tilmeld dig audition i skemaet her på siden nu (og læs al teksten i skemaet, før du tilmelder dig)!

 LÆS VENLIGST HELE DEN FØLGENDE TEKST, FØR DU TILMELDER DIG AUDITION!

OBS! Dette skema er nemmest at læse (og udfylde) på en computer frem for på en telefon. Bruger du dog din telefon, anbefaler vi, at du holder telefonen på langs (og ikke på højkant) for at læse teksten mere overskueligt. 

JACK THE RIPPER: THE MUSICAL” er en ny, spændende, dramatisk, rørende og stemningsfuld thriller-musical, der bliver sat op for første gang på Folketeatrets Store Turnéscene i København d. 25. april – 11. maj 2019. Forestillingen instrueres af Rasmus Mansachs, som ligeledes står bag manuskriptet samt (i samarbejde med Lars Rahbek Andresen) forestillingens nyskrevne originalsange.

Se teaser-traileren for “JACK THE RIPPER: THE MUSICAL” her:

Audition finder sted lørdag d. 6. oktober 2018 eller søndag d. 7. oktober 2018 (valgfrit). Til forestillingen skal der i alt bruges ca. 40 medvirkende. Der søges seriøse og stærke personer, der er dedikerede, punktlige og villige til at arbejde alvorligt med materialet. Der indgår ikke nøgenhed i forestillingen, men nogle af scenerne og sang-koreografierne kan være både udfordrende, provokerende og grænseoverskridende med voldelige eller seksuelle toner, så er man en sart person eller synes, at det er svært at “kaste sig ud i det” til prøverne eller at stå på en scene foran et publikum, skal man måske tænke sig om en ekstra gang, inden man tilmelder sig audition. For dem, der dog bliver udvalgt, venter et spændende og anderledes teaterforløb forude med “Jack the Ripper: The Musical”.    
 

Vigtige regler/informationer for at deltage i Musicalteatrets auditions/forestillinger:

Det er ulønnet at medvirke i Musicalteatrets forestillinger, og da Musicalteatret er en forening, skal der betales sæson-medlemskontingent på 75 kr. (betalingsdato senest d. 15. november 2018), hvis man bliver udtaget. Har du allerede betalt kontingent til foreningen i denne sæson, skal du ikke betale yderligere, hvis du bliver udtaget.

Det er ikke muligt at aflægge audition over Skype eller ved at sende video/lyd-optagelser. For at komme til audition skal man desuden være fyldt 18 år senest på forestillingens premieredag (det vil sige senest d. 25. april 2019). Der kan ikke søges dispensation for aldersgrænse-nedsættelse, men derudover er alle aldre fra 18 år og op mere end velkomne.

Hos Musicalteatret lægger vi stor vægt på, at man ikke har nogen fordel, “bare” fordi man har været med i en tidligere forestilling i vores teaterforening. Alle går til audition på lige fod og vurderes ikke på eventuel tidligere deltagelse, så selv om du er “ny”, er du ikke dårlige stillet end eventuelt “gamle kendinge”.

Audition finder sted i Musicalteatrets faste øvelokaler i Teaterhuset Borgen (Forhåbningsholms Alle 20, 1904 Frederiksberg C). Se adressen (og bygningens indgang) på kortet i fanen ‘Adresse’ på denne side.

Bliver man efter tilmelding forhindret i at komme til audition, bedes man melde sit afbud til: audition@musicalteatret.dk

Selve prøveforløbet ligger på forskellige tirsdage og torsdage (om aftenen) og i en række forskellige weekender (om dagen). Se alle detaljerne for prøver og spilledage i fanen ‘Prøveplan‘. Man vil ikke blive kaldt ind til samtlige prøvedage, da forskellige scener, koreografier, kor og karakterarbejde øves på skift, men som udgangspunkt skal man være forberedt på at komme til samtlige prøver. Der vil løbende blive meldt prøveplaner ud, så man ved, om man skal komme på de specifikke prøvedage eller ej. Weekendprøverne vil dog oftest være de dage, hvor alle vil blive kaldt ind til prøve, og det forventes, at man altid møder ædru, tømmermændsfri og arbejdsklar op til sine prøver.

Er der prøver ud fra datoerne i fanen ‘Prøveplan‘, som du allerede nu ved, at du vil være forhindret i at deltage i, skal du skrive det i tilmeldingsskemaet længere nede på siden. Gentagende fraværudeblivelser, afbudsygemeldinger og forsinkelser til prøver kan dog føre til udelukkelse fra forestillingen. Den kunstneriske ledelse bag “Jack the Ripper: The Musical” understreger kraftigt, hvor vigtigt punktlighed, fremmøde og dedikation til projektet er, for at forestillingen kan nå i mål på bedst mulig og professionel vis i løbet af prøveperioden.

VIGTIGT PÅSKEPRØVER:
Der er 100% mødepligt for samtlige medvirkende på de fem påskehelligdage, der ligger i træk d. 18.-22. april 2019. Disse prøver starter kl. 10 om morgenen og fortsætter hele dagen til sent ud på aftenen, så det er ikke muligt at have andre aftaler i løbet af disse fem dage, heller ikke påskefrokoster, arbejde eller andet. Der kan på ingen måde (og vi gentager: på ingen måde) meldes afbud til disse fem dage, også selv om det kun drejer sig om en enkelt dag eller nogle enkelte timer. Alle skal stå 100% til rådighed hele dagen alle fem dage. Disse dage bruges på alle tekniske prøver, kulisseprøver, endelige kostumeprøver, lysprøver, lydprøver, sceneprøver og generalprøver på den rigtige scene, som forestillingen skal opføres på. Derfor skal alle være til stede, og hvis du mangler pga. afbud, arbejds-forpligtelser eller sygdom på disse dage, vil det føre til udelukkelse fra forestillingen. Vær dog opmærksom på, at disse fem dage ligger på helligdage og weekenddage (naturligvis ikke almindelige arbejds-/skoledage).


SELVE AUDITION:

Skuespil, sang og dans:
Læs mere om, hvad du skal forberede til audition, i fanen ‘Forberedelse til audition‘.

Selve audition-forløbet:
Du skal vælge en af de ledige auditiontider i tilmeldingsskemaet. Der er plads til ca. 20 personer i hver ledig to-timers blok. Ved ankomst får alle taget et foto, og derefter starter alle med at komme samlet ind i selve auditionlokalet og får en introduktion til forestillingen, de ledige roller og om selve auditiondagen af instruktør Rasmus Mansachs. I auditionlokalet vil sanginstruktør Jakob Stenz og dansehjælper Mie Natius Andresen desuden være til stede. Når alle derefter i fællesskab har lært en simpel koreografi og danset den et par gange (danseerfaring er ikke nødvendig), går alle ud i et venteværelse, og derfor skal man op enkeltvis og vise det, som man har forberedt hjemmefra i den rækkefølge, som man selv vælger. Den individuelle audition for hver person vil kun tage ca. 5 minutter, så når du er færdig med at vise alt, kan du gå hjem, men du skal dog på forhånd være forberedt på at være til rådighed hele den tids-blok, hvor du er tilmeldt, da man skal op én for én.
Det er vigtigt, at man kommer fra starten på det tidspunkt, som man selv har valgt, da der er fællesinformationer, som alle skal have, og man skal møde op senest ti minutter inden sin auditiontid, da der skal tages et billede af alle.

På grund af det stramme program til audition med mange deltagere, skal man desuden i værste tilfælde være forberedt på, at der kan opstå mindre forsinkelser på selve dagen. 🙂

Svar efter audition/callback-audition:
Du vil senest et par dage efter din audition modtage svar på mail. Nogle enkelte vil muligvis blive kaldt ind til en callback-audition den efterfølgende weekend, d. 13.-14. oktober. Det vil fremgå af din svar-mail, hvis du skal møde op til denne callback-audition. Derefter begynder prøveforløbet for dem, der er blevet udvalgt, med en læseprøve af manuskriptet torsdag d. 25. oktober (se som sagt nærmere i fanen ‘Prøveplan‘).  

Udfyld auditionskemaet herunder for at tilmelde dig:
Udfyld følgende skema, så er du tilmeldt audition – og vær sikker på, at du får trykket ”Send” nederst i skemaet. Der vil fremgå ”Vi har modtaget din tilmelding” i teksten, hvis du har trykket ”Send” korrekt, og du vil automatisk få tilsendt en kopi af dit tilmeldingsskema over mail med det samme (tjek dit spamfilter, hvis du ikke har modtaget mailen bagefter tilmelding).

Vi glæder os til at se jer alle til audition – og frygt ej, vi bider ikke. Knæk og bræk! 🙂

Velkommen til London, år 1888. Lad natten falde. Lad tågen komme. Lad blodet flyde… 

Jack the Ripper: The Musical” er en ny, dramatisk, spændende, stærk og rørende musical inspireret af den mest kendte seriemorder-sag i verdenshistorien. Vi befinder os i slumkvarteret Whitechapel i Englands hovedstad i udgangen af det 19. århundrede, hvor en række prostituerede kvinder én for én bliver slået ihjel på makaber vis af en ukendt gerningsmand… Frygten spreder sig blandt kvinderne i byen – hvem bliver det næste offer? Hvem er Jack the Ripper? Og hvad skal der til, for at han får stillet sin blodtørst?

Jack the Ripper: The Musical” skal opføres på Folketeatrets Store Turnéscene i København d. 25. april – 11. maj 2019. Den nye stemningsfulde, danske thriller-musical har brug for ca. 40 medvirkende på scenen og er fyldt med fantastiske nye originalsange af instruktør/manuskriptforfatter Rasmus Mansachs i samarbejde med Lars Rahbek Andresen. Musikken er moderne og falder inden for genrerne eletronisk/rock/pop og ballader. Forestillingen vil vare ca. 2 timer og 30 minutter inkl. pause og er uegnet for børn under 15 år.

SAMMENSÆTNING AF DE MEDVIRKENDE:
Der skal bruges folk i alle aldre fra 18 år og op (der er ingen topalder, alle er velkomne). Der er ca. 20 taleroller i forestillingen inkl. 10 sang-solister. Derudover skal der bruges ca. 20 ensemble-medlemmer, som indgår i stagings/koreografier af sangene og derudover løbende skaber bybilledet i forestillingen og vil i samarbejde med instruktøren få deres egen personlige karakter/historie, som de fast har/udlever gennem forestillingen. Ensemblemedlemmer vil desuden ofte være til stede/bevæge sig rundt ude i selve publikums-delen af salen, da stole-mellemgangene vil fungere som gaderne i byens slumkvarter. Hele salen vil blive brugt i forestillingen, lige fra scenen til publikumsdørene samt gulvet foran og mellem publikum. Blandt alle de medvirkende vil der desuden blive udvalgt ca. 15 kormedlemmer, som skal synge kor på forestillingens sange. Alt i alt vil de 40 medvirkende vil få rigeligt af spændende opgaver, om man har replikker, solosang og deltager i koret eller ej. Der er også en lang række sociale arrangementer for holdet undervejs.

EKSEMPLER PÅ TALEROLLER (KARAKTERNAVNE UDELADT):
Herunder følger nogle korte, “overfladiske” beskrivelser af nogle af de karakterer med replik, som indgår i forestillingen.
• Den bitre prostituerede, der har problemer med berøring og ikke er helt i kontakt med sine følelser, især ikke når det kommer til hendes eget kærlighedsliv, og som netop har fået en chokerende nyhed at vide, som ændrer alt.
• Den religiøse prostituerede, der har søgt Gud for ikke at se sandheden om sin fortid og sit nuværende liv i øjnene. Hun venter på en dag, der aldrig kommer.
• Den syfilis-ramte prostituerede, der gemmer sig bag humor og en hård facade, men som kæmper med en forbudt seksualitet, som hun ikke kan dele med nogen, og som hun ikke kan vise over for den, der betyder mest for hende.
• Den moderlige prostituerede, der passer på sine veninder, og som lider af et savn og under en forbrydelse, som ingen ved, at hun har begået, og som er så forfærdelig, at hun aldrig har tilgivet sig selv.
• Den alkoholiserede prostituerede, der drikker sorgerne væk og i skjul er cutter. Hun skærer i selv i et forsøg på at mærke, at hun lever, og ser det måske ligefrem som den bedste udvej at blive offer for den seriemorder, der lader til at være på spil.
• Politikommisæren, der skal opklare sagen om Jack the Ripper, men som har et indædt had til ofrene pga. hans egen hemmelige fortid med en af de prostituerede, som kender hans hemmelige liv bag facaden.
• Den nye politimand, der også er sat på sagen, og som måske også gemmer mere, end man umiddelbart tror, og som har en alt for stor fascination over seriemorderens drabsmetoder og mulige motiv.
• Ægteparret, der lader de prostituerede bo til leje hos dem, og som på hver sin måde gør livet surt for deres lejere på de mest utænkelige og krænkende måder.
• Barberen, der muligvis har forbindelse til alle de prosituerede, og som ved, hvordan man skal bruge et barberblad, måske lidt for godt.
• Kæresten til den ene af de prostituerede, som vil gøre alt for, at hans udkårne kommer væk fra gaderne, uanset metoderne.
• Den “konkurrerende” prostituerede, der har en god (og indædt) grund til at foragte den venindegruppe af ludere, som har vendt hende ryggen, og hun vil gøre alt for at ødelægge sine gamle bekendtes liv.
• Den mindreårige prostituerede, som kommer alvorligt i klemme blandt de øvrige prostituerede, da hun ufrivilligt bliver katalysator for nogle skrækkelige begivenheder, der er altafgørende for den retning, hvor historien fører hen.

Du kan læse mere om “Jack the Ripper: The Musical” på vores hjemmeside her: musicalteatret.dk/jacktheripper

Læs nærmere om prøveforløb og spilledatoer i fanen ‘Prøveplan‘. 

HOLDET BAG FORESTILLINGEN:
Instruktør/manuskriptforfatter: Rasmus Mansachs
Sanginstruktør/korleder: Jakob Blegvad Stenz
Sange: Lars Rahbek Andresen & Rasmus Mansachs

OBS! Du kan invitere dine venner til audition og selv klikke “Deltager” på den officielle Facebook-begivenhed for audition her: facebook.com/events/1813817228730982

Audition består af følgende fire dele:

1) Fællesdans
2) Skuespil
3) Sang
4) Valgfrit minut

Fællesdans
Der skal ikke forberedes dans hjemmefra. Audition starter med, at hele holdet fra den pågældende auditiontid-blok kommer samlet ind i auditionlokalet og får en introduktion til forestillingen og forløbet af instruktøren Rasmus Mansachs (det er derfor vigtigt, at alle kommer til tiden). Derefter er der fællesdans. Dansehjælper Mie Natius Andresen lærer holdet en simpel koreografi, som derefter skal danses et par gange. Det kræver ikke danseerfaring at kunne lære dansen, men det er en god idé at have tøj på, som man har det behageligt i og kan bevæge sig i. Indstudering og udførelse af fællesdansen vil i alt tage ca. 10 minutter. Hvordan man klarer fællesdansen er ikke afgørende for, om man bliver udtaget til forestillingen. Instruktøren er blot interesseret i at se folk bevæge sig, så han kan lægge et niveau for de stagings/koreografier, der skal indgå i forestillingen.

Efter fællesdans går alle tilbage til venteværelse, og man skal derefter enkeltvis ind og vise skuespil, sang og det valgfri minut. Disse tre dele vil tage højst 5 minutter, og derefter har man fri og kan tage hjem, når man har været inde. Rækkefølgen på selve skuespil, sang og valgfrit minut bestemmer man helt selv, når man er inde. Så man starter bare med det, som man helst vil vise først.

Skuespil
Du skal forberede én af de 9 tekster (og kun én), som du kan læse i bunden af denne fane. Der er ikke en af teksterne, der er bedre at fremføre end de andre, så vælg blot den, der siger dig mest. Lær den udenad, som den står, og lav ikke om på ordene/sætningerne for at give dem dit eget sprogpræg. Vis, at du kan fremføre en tekst, som den står skrevet, uden at skulle ændre på den for at den til at fungere. Hvordan du fremfører den, er helt op til dig. Et godt tip er dog, at sørge for at lave nogle skift i udtryk/intentioner/følelser/kropssprog undervejs i teksten, så du ikke siger alle sætningerne på samme måde, og så vi kan se flere sider af dig. Sørg for, at din fremførelse af teksten tager max 1 minut.

Sang
Du skal forberede max 1 minut af en valgfri sang. Genre og sprog er fuldstændig valgfrit, så vælg blot en sang, som du kan lide at synge, og som du synes, at du synger godt. Du behøver ikke synge en sang fra en musical. Musikken i forestillingen er moderne og falder inden for genrerne eletronisk/rock/pop og ballader, så klassisk musik vil ikke være en del af musicalen. Da sangdelen højst må vare 1 minut, sørg da for at tage tid hjemmefra, så du ikke bliver stoppet på selve dagen, inden du når til den del af sangen, som du helst ville synge. Vælg f.eks. 1 vers + 1 omkvæd, som du fremfører. Sangen skal opføres a cappella (det vil sige, uden musik/instrumenter/track). Er du ikke en stærk sanger, er det ikke afgørende for, om du bliver udtaget til forestillingen, da kun ca. en tredjedel af holdet vil blive udtaget til at være solist eller korsanger, hvilket vil sige, at to tredjedele af castet ikke vil skulle synge i forestilling.

Valgfrit minut
Man kan frit vælge, hvad man vil vise/bruge det valgfri minut til. Se det som en ekstra mulighed for at vise noget, som du måske brænder for eller har lyst til. Vil du danse til noget musik, som du har taget med? Fremføre en anden tekst, som du tidligere har spillet et andet sted, og som du synes er god? Synge en anden sang? Stå på hænder? Lave akrobatik? Jonglere? Lave noget abstrakt? Lave pantomimeteater? Dukketeater? Eller noget helt andet? Der er ingen regler eller grænser for, hvad du må og ikke må i dette minut. Skal du bruge rekvisitter eller musik til det valgfri minut, er du velkommen til at medbringe det (der er et jackstick, der kan tilsluttes til højtalere i auditionlokalet, hvis du har brug for at afspille musik til det valgfri minut). Det må dog max vare 1 minut, så tag tid hjemmefra. Du kan også vælge ikke at tage brug af det valgfri minut og dermed ikke opføre andet end fællesdansen, skuespil-teksten og sangen, og bare rolig, det betyder derved ikke, at du er dårligt stillet til at blive udtaget til forestillingen. Det valgfri minut er blot en mulighed for, at man kan vise noget ekstra/andet, hvis man gerne vil det. Kan du ikke komme på noget oplagt at lave, så lad blot være i stedet for at tvinge dig selv til at lave noget, som du føler vil gøre din oplevelse værre. Dette er dog den eneste del af audition, der er valgfri, om man vil lave noget til eller ej. De andre punkter til audition (fællesdansen, skuespil og sang) skal gennemføres, uanset hvad.


Skuespiltekster:
Herunder kan du se de 9 tekster, hvoraf du skal forberede én (og kun én), som du lærer udenad og fremfører på dagen. Du kan vælge hvilken som helst af teksterne, uanset dit køn.

1) Jeg ved han er derude. Jeg kan mærke hans øjne på mig, hver gang jeg går på gaden. Forleden var jeg nede ved havnen for at købe fisk. Der lugtede. Der lugtede dårligt og råddent, så jeg tog hjem igen. Jeg tog smutvejen, den mørke gyde forbi bageren, og pludselig stoppede jeg op. Jeg kunne mærke, at hans øjne stirrede på mig. Jeg vendte mig langsomt om, og så stod han der, den mørke, høje skikkelse, lige foran mig, og jeg kunne høre hans tunge vejrtrækning, mens han langsomt nærmede sig. Jeg var låst fast. Jeg kunne ikke bevæge mig.

2) De er rotter. Ikke andet end rotter. Måske skal vi være taknemmelige for, at der er nogen derude, der gider at rydde ud i den råddenskab, der bare vokser og vokser i gaderne. Hvis jeg havde kunne tage sagen i egen hånd, havde jeg gjort det. Hvis jeg vidste, at ingen nogen sinde ville finde ud af, at det var mig, havde jeg personligt skåret halsen over på hver eneste af dem og set blodet flyde ud over stenene på vejen. Ned langs rillerne. Det er kunst. Men det er selvfølgelig bare noget jeg siger. Jeg ville jo aldrig rent faktisk gøre det, hvis det kom til stykket. Vel?

3) Jeg kan ikke. Jeg kan ikke mere. Så lad ham komme, og lad ham tage mig væk fra det her liv. Giv mig én god grund til, at det er værd at holde fast i håbet om, at det bliver bedre en dag. Hvad skulle ændre sig? Jeg vågner op hver dag, jeg lader fremmede mænd tage mig og gøre med mig lige hvad de ønsker, jeg spiser, jeg lader mænd tage mig igen og igen, og så sover jeg. Og så vågner jeg næste dag og starter forfra. Alt sammen bare for at overleve. Er det et liv? Er det her et liv, som er værd at leve, eller skal jeg bare lade ham tage det og få det overstået en gang for alle?

4) Det er fascinerende. Et eller andet sted er det da fascinerende. Tænk at kunne gøre det. Tænk at kunne presse kniven gennem huden og rent faktisk gøre det. At slå et menneske ihjel. Bliver man bare en anelse sørgmodig og chokeret, bare et øjeblik, eller er man i en euforisk tilstand, som fylder hele din krop, fra toppen af hovedet til spidsen af din tå? Hvis alle kunne stille ham ét spørgsmål, ville de fleste sikkert sige ”hvorfor?”, ”hvordan kunne du?” eller ”hvordan gjorde du?”. Jeg tror jeg ville spørge ham: ”Hvordan føles det?” Bare for at vide det.

5) Jeg er ikke bange. Jeg har knoklet for meget i det her liv og været igennem for meget lort til, at han bare kan komme og tage det fra mig. Da jeg var 5 år, eller 6, sad jeg på en gynge i haven, som far havde lavet på vores kirsebærtræ. Jeg gyngede højere og højere, og da jeg mistede taget og faldt af, lå jeg et kort øjeblik i græsset og kunne mærke varmen i mine knæ og vidste, at der var blod. Min mor kom løbende, skrigende, for at samle mig op. Men jeg rejste mig selv op uden at fælde en tåre. Jeg kunne godt passe på mig selv uden at få hjælp. Og det kan jeg stadig. Han får mig ikke.

6) Jeg elsker hende. Jeg har aldrig følt sådan her før, og jeg vil gøre alt for at beskytte hende, om jeg så skal give mit eget liv for det. Jeg kan ikke miste hende. Jeg ville aldrig komme mig over det. Jeg ville leve i et skur nede ved vandet, som de der fortabte gamle mænd med langt skæg, der går rundt med et tomt blik og ser ud over vandet, mens de kalder efter noget, der aldrig svarer dem. Det er mig. Det vil være mig, hvis han tager hende fra mig. Jeg ville miste min sjæl. Og jeg ville stå nede ved vandet og kalde hendes navn igen og igen og aldrig få noget svar.

7) Han var min første. Jeg havde ikke engang kysset med nogen før, ikke en eneste. Jeg mødte ham på markedspladsen den sommer, hvor det altid regnede, den der for nogle siden. Ham den skøre mand ved æblevognen råbte ad mig og sagde, at jeg havde stjålet et af hans æbler, og han greb fat i min arm. Og så ud af det blå kom Ben og reddede mig, og vi løb væk fra pladsen sammen. Han smilede og fortalte mig sit navn og spurgte, om jeg var okay. ”Har du lyst til at gå en tur med mig i morgen?” – ”Det vil jeg gerne.” Vi snakkede længe, mens vi delte det æble jeg havde stjålet.

8) Jeg kan huske dengang der var liv i de her gader. Sådan rigtigt liv. Blomsterpiger med røde roser, hvide tulipaner og så de der, jeg aldrig kan huske hvad hedder, i alle regnbuens farver. Folk smilede, når de gik langs fortovet med sammenflettede arme. Til hinanden og til fremmede. Der var en glæde i luften, som man nærmest kunne mærke, hver gang man trak vejret. Den er væk nu. Det er som om, at der er blevet mørkere. Man kan lugte det. Ligegyldigheden. Frygten. Det er som om Fanden selv kom og sagde ”her skal jeg slå mig ned”. Jeg kan føle ondskaben rundt om hvert eneste hjørne.

9) Sig mig, hvem det er. Hvem er det? Se på mig. Hvordan fanden ka’ du stå der og fortælle mig, at det er slut? Hvad er det lige præcis, jeg har gjort, siden jeg pludselig ikke er god nok mere? Jeg har opgivet alt for dig. Hvad skal jeg gøre nu? Hvad vil du ha’ jeg ska’ gøre? Hvis du så gerne vil væk, så skrid. Gå med dig. Jeg er skideligeglad. Men når du så vågner op en eller anden dag, og det går op for dig, at du har begået dit livs største fejltagelse, så ka’ du lige vove på at komme tilbage på grædende knæ til mig, for det er slut! Du har ødelagt alt, er du med? Fatter du dét? Vil du ikk’ nok la’ vær’ med at gå?

 

Skulle du have lyst til at komme og høre mere om audition og forestillingen til Musicalteatrets info-aften om “JACK THE RIPPER: THE MUSICAL“, så kom forbi og få mere at vide om den nye musical, rollerne, musikken og handlingen. Du får også mulighed for at se selve auditionlokalet på forhånd, stille spørgsmål og desuden få masser af tips af instruktøren om audition.

Info-aften foregår TIRSDAG D. 25. SEPTEMBER KL. 19:00-20:30 i Teaterhuset Borgen, Forhåbningsholms Allé 20, 1904 Frederiksberg C. Denne info-aften er et helt valgfrit tilbud (også hvis du går og er i tvivl om, hvorvidt du vil tilmelde dig audition eller ej) oog kræver ikke tilmelding på forhånd (man møder bare op), men du kan sagtens gå til audition uden at have været til info-aftenen. Man kan ligeledes godt nå at tilmelde sig audition efter, at man har været til info-aftenen.

Du kan eventuelt læse mere om info-aften på den officielle Facebook-begivenhed, hvor du også kan invitere dine venner, ved at klikke på linket her: facebook.com/events/280336862569336

Nederst i denne fane kan du på billedet se den fulde prøve- og spilleplan for “JACK THE RIPPER: THE MUSICAL“. Selve prøveforløbet ligger på forskellige tirsdage og torsdage (om aftenen enten kl. 18:00-22:00, 18:30-22:00 eller 19:00-22:00 efter behov) og i en række forskellige weekender (om dagen enten kl. 10:00-16:00, 10:00-17:00 eller 10:00-18:00 efter behov). Man vil ikke blive kaldt ind til samtlige prøvedage, da forskellige scener, koreografier, kor og karakterarbejde øves på skift, men som udgangspunkt skal man være forberedt på at komme til samtlige prøver. Der vil løbende blive meldt prøveplaner ud, så man ved, om man skal komme på de specifikke prøvedage eller ej. Weekendprøverne vil dog oftest være de dage, hvor alle vil blive kaldt ind til prøve, og det forventes, at man altid møder ædru, tømmermændsfri og arbejdsklar op til sine prøver.

Prøverne foregår i Musicalteatrets faste øvelokaler i Teaterhuset Borgen på Forhåbningsholms Allé 201904 Frederiksberg C (samme adresse som audition-stedet), indtil vi i april rykker ud på selve spillestedet (Folketeatrets Store Turnéscene) og har de endelige prøver inden premieren. I forestillingsperioden vil man skulle møde 2 timer før forestillingen starter – men mere om dét, når de udvalgte når dertil. 🙂

Er der prøver, som du ud fra oversigten allerede nu ved, at du vil være forhindret i at deltage i, skal du skrive det i tilmeldingsskemaet, når du udfylder det. Gentagende fraværudeblivelser, afbudsygemeldinger og forsinkelser til prøver kan dog føre til udelukkelse fra forestillingen. Den kunstneriske ledelse bag “Jack the Ripper: The Musical” understreger kraftigt, hvor vigtigt punktlighed, fremmøde og dedikation til projektet er, for at forestillingen kan nå i mål på bedst mulig og professionel vis i løbet af prøveperioden.

VIGTIGT PÅSKEPRØVER:
Der er 100% mødepligt for samtlige medvirkende på de fem påskehelligdage, der ligger i træk d. 18.-22. april 2019. Disse prøver starter kl. 10 om morgenen og fortsætter hele dagen til sent ud på aftenen, så det er ikke muligt at have andre aftaler i løbet af disse fem dage, heller ikke påskefrokoster, arbejde eller andet. Der kan på ingen måde (og vi gentager: på ingen måde) meldes afbud til disse fem dage, også selv om det kun drejer sig om en enkelt dag eller nogle enkelte timer. Alle skal stå 100% til rådighed hele dagen alle fem dage. Disse dage bruges på alle tekniske prøver, kulisseprøver, endelige kostumeprøver, lysprøver, lydprøver, sceneprøver og generalprøver på den rigtige scene, som forestillingen skal opføres på. Derfor skal alle være til stede, og hvis du mangler pga. afbud, arbejds-forpligtelser eller sygdom på disse dage, vil det føre til udelukkelse fra forestillingen. Vær dog opmærksom på, at disse fem dage ligger på helligdage og weekenddage (naturligvis ikke almindelige arbejds-/skoledage).

.Klik på linket herunder for at downloade/gemme prøveplan-oversigten, eller se billedet under linket:

Download prøvekalender for “Jack the Ripper: The Musical” her!

Audition finder sted i Musicalteatrets faste øvelokaler i Teaterhuset Borgen, Forhåbningsholms Allé 20, 1904 Frederiksberg C (nær Københavns centrum). Metro-stationen Forum samt buslinjerne 2A, 9A, 30, 31 og 250S holder i nærheden.

Se adressens beliggenhed på følgende billede (klik på billedet for at se det i en større version):

Forhåbningsholms Allé 20

Har du spørgsmål til noget som helst angående audition, kan du kontakte Musicalteatrets auditionteam. Men læs venligst hele teksten i alle de øvrige faner inden du skriver, da alle detaljer om audition (og stort set alle svar på eventuelle spørgsmål) vil kunne findes der.

Har du alligevel spørgsmål til noget, som ikke fremgår af informationer, kan du skrive til Musicalteatrets auditionteam på: audition@musicalteatret.dk

Skriv også til denne emailadresse, hvis du ønsker at melde afbud til audition.

Alle (fra 18 år og op) kan blive medlem af Musicalteatret. Bliver du udtaget til en forestillingen, skal du melde dig ind i Musicalteatrets forening ved at betale sæsonkontingent på 75 kr. (hvis du ikke allerede har meldt dig ind i den nuværende sæson i forvejen) – men man behøver ikke blive udtaget til en forestilling for at kunne melde sig ind. Alle fra 18 år og op kan som sagt blive medlem af Musicalteatret og få del i teatrets mange goder hele året rundt (sociale arrangementer, tilbud m.m.). Du kan melde dig ind allerede i dag – læs mere på vores hjemmeside her: musicalteatret.dk/medlem

Billetsalget til “JACK THE RIPPER: THE MUSICAL” er allerede i gang til flere af spilledagene på Billetlugen her: musicalteatret.dk/billetter

Hvis du vil modtage email-påmindelser i fremtiden, hver gang vi åbner op for auditiontilmeldinger til nye forestillinger, så udfyld skemaet her, hvis du ikke allerede er tilmeldt vores påmindelses-service.

Du kan desuden altid holde øje med denne hjemmeside løbende for at se, hvornår vi afholder auditions – samt læse informationer om de(n) forestilling(er), som vi søger medvirkende til.

Vi foreslår dog, at du går ind på Musicalteatrets officielle Facebook-side eller især vores audition-side på Facebook og klikker “Synes godt om” – så vil du direkte derfra få informationer og påmindelser næste gang, der er audition.

Du kan også sende en mail til audition@musicalteatret.dk, så får du også en påmindelse, når vi åbner op for auditions til en forestilling eller et projekt igen.

Ønsker du derimod at blive en del af Musicalteatret bag scenen ved at hjælpe til med kostumer, regi, kulisser, teknik eller andet praktisk? Har du en instruktør eller koreograf gemt i maven – eller et manuskript gemt i skuffen? Eller har du generelle spørgsmål til teatret? Så skriv gerne til Musicalteatrets bestyrelse på følgende mailadresse: info@musicalteatret.dk – måske står vi lige pludselig og mangler én som dig.