VI MALER BYEN RØD: THE MUSICAL 2  (april-maj 2025)

Køb billetter nu på Billetlugen her!

Gør klar til afgang! • Destination: Mallorca • Ankomst: 1980’erne!

Efter den rekordsættende efterspørgsel på Musicalteatrets genopsætning af Rasmus Mansachs’ “Vi maler byen rød: The Musical” i foråret 2024, vender både forfatteren og teatret tilbage i april/maj 2025Folketeatrets Store Turnéscene med genopsætningen af den forrygende, selvstændige fortsættelse: “Vi maler byen rød: The Musical 2“! I forhold til den første forestilling byder 2’eren på en helt ny historie og helt nye karakterer, så man behøver ikke have set 1’eren. Der var masser af velkendte og uforglemmelige danske Grand Prix-klassikere, som der ikke var plads til i den første musical, og det rådes der bod på nu, hvor 30 andre Melodi Grand Prix-hits fra 1980’erne (og andre årtier) får sin ret i en ustyrligt morsom, farverig og energisk opfølger!

Denne gang udspiller historien sig på Mallorca i 1980’erne, hvor en stor dansk rigmandsfamilie er draget på charterferie efter familieoverhovedets pludselige død. Hemmeligheder, stridigheder og mystik omkring dødsfaldet og det forsvundne testamente breder sig, alt imens der er rigeligt af problematiske kærlighedsrelationer og mystiske forviklinger under den varme sydlandssol. Det endelige opgør og alle forløsningerne ser dagens lys til den helt store, prangende grisefest på ferieøen, hvor chokerende sandheder om familien endelig kommer på bordet.

Grib din største flaske hårspray samt dit bedste 1980’er-tøj og tag med til en herlig og nostalgisk Grand Prix-fest – og klap med på sange som “Der står et billede af dig på mit bord“, “Only Teardrops“, “To lys på et bord“, “Gi’r du et knus“, “Vild med eventyr (Banke banke på)“, “In a Moment Like This“, “Sig det’ løgn“, “Vil du med?“, “Drama Queen“, “Pyjamas for to“, “Jeg snakker med mig selv” og mange, mange flere. 

Køb billetter nu på Billetlugen her!

Der afholdes er audition på alle roller i forestillingen i efteråret 2024. Skriv dig op til påmindelse om audition herunder:

UDDRAG AF ANMELDELSERNE FRA OPSÆTNINGEN I 2018:

★★★★★★
“Topunderholdning på første klasse! At være tilskuer til ‘Vi maler byen rød: The Musical 2’ er både sjovt og opladende. Denne jukebox-musical er en storslået stimulans for alle sanser og kan varmt anbefales.”
– Asger Weber, Kulturkongen

★★★★★★
“Fantastiske skuespillerpræstationer, dans og sang, og hele salen gyngede med, for der var en helt unik stemning under hele musicalen. Kærlighedens forviklinger og udfordringer samt hele familiedramaet underbygges på bedste vis ved hjælp af mange af de dejlige Grand Prix-sange, vi alle kender og kan nynne med på. En forestilling sprængfyldt af energi, som jeg helt klart varmt kan anbefale.”
– Hanne Løvendahl, Kulturkongen

★★★★★
“Succesforestillingen, fremført at det yderst professionelle Musicalteatret, er med sikkerhed forårets oplevelse. Et samsurium af følelser, glæde, sorg, spænding og ikke mindst fest. Der er ingen tvivl om, at der er lagt sjæl og energi i hele produktionen. På scenen er der (igen) i år mange talentfulde sangere, skuespillere og ikke mindst karakterer. Dans og sang i topform, det er kodylt og tildelt en spandfuld bred ymer, som holder dig igang fra start til slut. En rejse der i den grad er alle pengene værd.”
– Teaterentusiasten.com

★★★★
“Her er humor for alle pengene. Meget morsomt skrevet og flot sammensat. Politisk ukorrekt humor med spirene kærlighed og seksualitet, drama og romantik, tilsat et stort stænk af 80’ernes soap opera-stil. Replikkerne, der knytter de flere end 30 Grand Prix-hits sammen, er til tider ustyrligt morsomme, og man kan ikke lade være med at kluk-le – eller nynne med. Længe siden vi har grinet så meget til en musical!”
– Henrik Sieben, FrilandsLiv

“Hold nu op en fest. Jeg burde nok starte med at undskylde til hende der sad til venstre for mig, for jeg sang med hele vejen igennem, og jeg elskede det. Det er ikke bare en poleret 80’er-musical, men den er fyldt med humor og politisk ukorrekte replikker, og jeg fik i den grad klukket mig igennem forestillingen. Tag ind og oplev denne herlige og nostalgiske Grand Prix-fest.”
– Thomas Evers Poulsen (blog)

★★★★
“En gigantisk Grand Prix-fest. Der er fest og farver og højt humør – og det er svært ikke at synge med. Forestillingen er fuld af de morsomste bemærkninger, hvor en hel del af dem er langt under bæltestedet og det passer os rigtig godt. Vi grinede i hvert fald! Der skal lyde en stor ros til manuskriptforfatteren for den twistede historie, hvor han på meget flot vis har fået plads til et utal af Melodi Grand Prix-sange, som alle passer helt perfekt til handlingen.”
– Tonny & Claus Bønløkke Hertz, Out & About

★★★★
“Kostumerne er 80’er-kåde, og musikken er fantastisk. Det bliver aldrig for meget, og jeg er hele tiden spændt på, hvilken sang de nu skal synge. Der er fart over feltet, og det er skidesjovt. Det er over the top og vildt morsomt. Jeg er i hvert fald virkelig godt underholdt!”
– Anna Cæcilie Sørensen, Scenekanten

“Historien er fyldt med humor, og på scenen står der nogle fine skuespillere og virkelig gode sangere, der præsterer. Cadeau til Musicalteatret for at sætte en nyskrevet musical op!”
– Rebecca Marie Væver Johansen, Fortsættelse følger

★★★★
“Der er ikke sparet på hemmelighederne, løgne, afsløringer, afpresning og chokerende sandheder – fuld ’Dollars’ style! Der er også fuld knald på fest, farver, dans og musik. 80’er-farverne og tøjet er så gennemført, at man skulle tro, man var tilbage i tiden.”
– Heidi Yetkin, Kulturkongen

★★★★
“Skøn farverig forestilling. Koreografen skal bestemt i allerhøjeste grad have ros med på vejen for alle de skønne danse og store armbevægelser, der fik involveret såvel de mere fremtrædende roller som det store ensemble. Skuespilpræstationerne var formidable.”
– Susie Claudia, Kulturkongen

“En forestilling, der i den grad åbnede mine øjne for Musicalteatrets skatkammer af humor og mange talenter. Med et hav af skøre og melodramatiske karakterer samt overraskende og sjove replikker, blev der nemlig virkelig godt gang i lattermusklerne. Jeg er kun klar på mere fra Musicalteatrets hånd.”
– Ann-Katrine Andersen, AKultur